Durant la sessió 2 hem utilitzat la dinàmica de Philips (6x6: es fan 6
preguntes donant 6 minuts) per saber "Què és i com es gestiona la
identitat digital?
Aquesta dinàmica s’utilitza a l’escola perquè tots els nens de cada grup
petit hagin de respondre i no es quedin callat envers la resta del grup.
Implica a cada membre del grup sense deixar exclòs a cap dels infants.
Nosaltres, hem hagut de decidir en
el nostre grup quin ordre seguir per respondre-la.
1- Què és la identitat digital?
-La descripció que ens defineix a nosaltres dins la comunitat digital en
l’era virtual.
-Tot allò que podem trobar i que ens informi (imatges, articles, dades)
definint la nostra identitat.
Per a mi, un dels grups que ho ha definit millor i que més s'adequava a la
nostra definició ha estat el primer:
Grup 1: És el rastre que té
cada persona a Internet. A vegades és d’apartat personal i d’oci i d’altres que
van més enllà, ja sigui temes professionals, esportius... No saps mai si es
veritat o no, qui ho ha publicat, qui ho mira i molts cops no es pot esborrar
perquè ha sigut publicat per tercers.
2-Com es gestiona la identitat digital? Com fem que es conegui més?
La gestió de
la identitat no està del tot controlada per l’usuari, per una banda la controla
la comunitat digital qui gestiona el contingut i l’ús, i per altra banda tu
mateix utilitzant fonts i xarxes socials en les que hi dipositem informació
nostre tot fent difusió. Ser conscients que la nostres dades i informació
sempre quedaran a la red social.
3-Quins
inconvenients i quins avantatges pot tenir la nostra presència a la xarxa?
-
Inconvenients: Que es poden utilitzar i fer difusió de dades personals, imatges...sense
el teu permís que et poden perjudicar en un futur. Pots estar controlat i
vigilat fins a un punt que coneguin de manera vulnerable informació sobre la
teva identitat i vida.
-
Avantatges: és una manera de donar-te a conèixer arreu del món i que per exemple en
l’àmbit laboral et pot facilitar i beneficiar l’intercanvi d’informació que et
pot obrir més possibilitats. Et connecta i et relaciona amb altres usuaris
d’arreu del món en el qual l’intercanvi d’informació amb els mateixos
interessos. Facilitar la recerca d’individus que poden estar en perill o
necessitar ajuda.
4. Què
creieu que li agradradaria trobar a un director d’escola si busqués informació
vsotra a la xarxa?
-
Aportacions en l’àmbit eduactiu com revistes, artciles, blogs, formació...
-
Experiències a les escoles.
- Perfil que
es presenta en l’era digital tingui coherència amb el perfil de mestra que es
busca i que realment ets.
- Compartir
idees i informació de manera recíproca entre usuaris i mestres per enrriquir i
ampliar l’intercanvi d’informació per la teva formació i diversificat.
5. Com
podem ajudar els nens a tenir consciència i a gestionar la seva identitat
digital?
- Que
conegin app fonts d’informació per poder fer visibles les conseqüencies i
funcionametn de l’era digital fent-los conscient del caire mundial que abarca i
la rapidesa amb la que es difon informacions
-
Ajudant-los a que coneguin les conseqüències i riscos que poden haver-hi
-Mostrar
bons models i accions que no afecten i controlen el mal ús de la informació.
-
Mostrar-lis notícies de fets que els ajudin a reflexionar sobre els diferents
punts de vista, opinions i relativitat que hi ha al tenir informació sobre
alguna altra persona.
A més a
més, durant la sessió d'avui també hem
aprés i parlat sobre un nou concepte:
PLE
(Personal learning environment)
Segons
Wikipedia PLE és: "el conjunto de herramientas, fuentes de información,
conexiones y actividades que cada persona utiliza de forma asidua para
aprender".
El PLE és
una nova possible manera d’aprendre, és una manera de fer d’aprendre. Pots
aprendre les coses gestionant el teu PLE, per tant, aquest està mot vinculat a
la pedagogia. Si sabem com utilitzar-lo podem aprendre molt.
He creat un PLE utilitzant l'aplicació Power Point. Hi podeu veure les
relacions d'aprenentage que considero
que tinc amb el meu entorn:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada