divendres, 24 de febrer del 2017

6. La competència digital docent



En l'entrada anterior vam comentar la idea de competències bàsiques digitals a primària, fent així referència a "allò" que l'alumne ha d'haver assolit un cop finalitzi l'etapa.
En el dia d'avui, hem vist un punt de vista molt diferents, però el que realment ens interessa a nosaltres: La competència digital docent.

Per poder iniciar la sessió, cada grup havia preparat una presentació amb diverses parts del currículum on es feia referència  a les TIC i a com els mestres haurien d'ensenyar a través d'aquestes.
A més a més, es crearà un qüestionari durant l'estada de pràctiques per autovaluar-nos en referència a aquestes competències. Cada grup hem estat crant (durant la sessió d'avui) 15 preguntes amb 4 possibles respostes.

La competèmcia digital docent


Els mestres podem programar molt bé que l’infant vagi fent tot el treball a l'escola relacionat amb les tic, però si el professor no ho utilitza, per a ells, els nens,  no serveix bé. Educa molt més allò que no tens preparat a l’aula que no el que tens programat fil per randa. En situacions del dia a dia, on hi ha imprevistos, és on hem de demostrar la flexibilitat i presa de decisions d'un mestre, per tant, s’educa més per allò que d'alguna manera no controles, que no pas allò que ja està del tot programat i massa pensat.
Som nosaltres els que hem de ser conscients de la manera en com contegiem l'ús d’aquestes tecnologies en la relacio amb l’aprenentatge a l'aula.

Hem estat observant la competència digital, concretament a blanquerna (artcile jordi simon). Aquesta article ens explica d'una manera clara què és la “competecia digital docent”. Ara estem en un moment que des del departament d'ensenyament s'estan prenent molt seriosament el fet d'exigir als mestres que hagin d'acreditar i ser competents en les TIC. També és necessari que els mestres justifiquin i tinguin la necessitat de ser molt bons mestres i usuaris en aquestes noves tecnologies, concretament les més pedagògiques, que en siguin conscients.
Què han de saber els mestres perquè com a models siguin coherents? A nosaltres se’ns exigirà que tiguem un certificat de “comptència docent”, el qual està normativitzat. Aquesta possibilitats per treure's el certificat i la mateixa idea va sorgir l’any passat a disposició del departament on està tot molt ben especificat.

CDD (Competència digital docent) = CDI: competencia digital insatrumental (sabem utiltzar les tic com a insrument i cal saber fer servir programes i apps) + CDM: competència digital metodològica (la competència digital que nosaltres utilitzem metodològicament, de quina manera nosaltres som competents preparant una presentació de PWP perquè els infanst aprenguin quelcom, de quina manera si utilitzo una aplicació als infants els serà més facil l’aprenentatge?)

En la web “acreditació de la competència “ (acticweb) explica que quan vulguem tenir aquest certificat aquí hi trobarem un examen per poder estudiar i adquir el títol oficial si l’aproves. L’haurem d’aprovar tots quant surti. Serà com a obligació tenir-lo en totes les escoles per a tots els docents. Hi ha 3 nivells (basic, mitjà i avançat). Aquest títol és obligatori.

Hi ha documents complementaris que es troben en el departament per ser més competens.

CDI :Un dels (continguts de competències actic): Està organitzat en 8 competències en relació al nivell de l'actic) i després ens diu per nivell quines capacitats ha de desenvolupar el mestre (ser capaços de …).

CDM: Serà un procés en el qual des de cicle inicial els alumnes han de començar creant el seu DPA (Dossier personal d’aprenentage ) on estarà relacionat amb totes les àrees del currículum. En aquest dossier hi posaran les activitats que s’han fet vinculades a quina àrea...,i això serà l'eina per poder avaluar aquesta cdm.


Gràcies..

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada