dissabte, 6 de maig del 2017

Els mòbils a l'aula i la visita de l'Escola Projecte (Aprenem amb els infants)

Avui hem començat les presentacions de grup en ls quals se'ns presentaun tema triat pel grup i del qual ens han de fer partíceps en aquestes presentacions.

Aquest primer grup ens presentava Els mòbils a l'aula.
Actualment, la tecnologia mòbil està en evolució, està a la nostra disposició de manera lliure i per tant, influexi en el nostre aprenentatge continu, aprenem constanment a través de tot allò que en permet fer i aprendre a través de les noves tecnologies. El mòbil és una eina mundialment utilitzada i de la qual en podem fer un molt bon ús i ens oferiex infinites possibilitats dia a dia: comunicació, oci, treball...

El paper del mestre i l’escola amb l’ús el mòbil hauria de ser incloure aquest com una realitat i fer-ne un ús com a un recurs ben utilizat, ja que els infants l'utilitzaran si o si. Ensenyar-losa ser  responsables i a tenir un pensamnet crític en l’ús del mòbil és el principal objectiu que els centres i els mestres han de tenir davant aquest dispositiu.

Quatre de les nosatres companyes han realitzat una dinàmica que m'ha semblat molt interessant i relament útil a les aules per aprendre qualsevol concepte vinculat i relacionat amb totes les àrees d'aprenentage.

Hem hagut d’afegir a un membre del grup  en un grup de whatsapp on estiguéssim amb ell i els membres del meu grup. Ens han enviat 4 o 5 pistes amb una frase que ens conduia a un lloc de la universiat on haviem de fer una fotografia i llavors ens enviàven un problema a resoldre relacionat amb les matèmatiques en aquest cas com per exemple calcular l'area d'un cub de paper que ens havien faciilitat els materials per poder-lo construir en una aula de la universitat.

La meva reflexió és que hi ha moltes més possibilitats de les que m'imaginava amb els mòbili tots els materials que ens i ofereixen aquests. L'important es saber el COM utilitzar-los de manera pedagògica a l'aula fent conscients als infants de la seva possibilitat d'aprenentatge  a través del seu bon ús.

La segona part de la sessió ha estat una de les més significaties i interessants per a mi. Una classe de 28 nens de l'escola pública Projecte ha vingut a la univeristat per ensenyar-nos a utilizar l'aplicació Scratch.

Primer de tot, els infants, juntamnet am l'ajuda de dos mestres que els van acompanyar (tutora de la classe i mestre de les TIC  a l'escola) ens han exposat una explicació i prenetació sobre aquesta programa d'animació que utilitzen força a la seva escola.
El Scratch és un programa d'animació on tothom pot aprendre a programar diverses imatges i icones que interactuen a través de moviments i tot allò que els hi diem que facin. El pensment computacional és aquell que ens permet organitzar una seqüència de moviements i odres.
Per fer-ho cal una aprenentatge en diversos nivells, els quals ens vam enesyar ho vam provar amb els infants.

Per fer-ho, cada infant va triar a una de nosaltres per poder-nos explicar bé i ajudar-nos a fer una programació en l'aplicació de manera ràpida i compartint coneixements dels alumnes que ja tenen prous com per transmetre'ls a nosaltres.



Reflexió final:

Crec qu el sentit d'aquesta sessió no ha estat fer relamnet un aprogaramació en l'apliccaió Scratcj, sinó que esn han fet veure com la programació pot ser una molt bona eina i recurs per fer detrminats aprenentatges a l'escola. Els infants es van mostrar molt interessats en expressar-nos tot allò que sabien mostrant-se en tot moment molt segurs i autònoms del que ens enseyaven, L'aprenentage amb els infants m'ha fer veure com els mestres hem de valorar més tot allò que saben i poden saber els infants, i així no tenir por a endinsar-nos en un món nou per a nosaltres peró tant nomral i útil per a ells.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada