diumenge, 14 de maig del 2017

La gammificació, l'assatjement i la geolocalització!

Durant aquesta sessió s'han realitzat tres presentacions i/o dinàmiques sobre la gammificació, l'assatjement escolar i l'ús de la geolocalització.

Per a mi ha estat un dels dies més dinàmics i interessants.

En l'exposició sobre la geolocalització he cregut important de cara a un futur com a mestra destacar els conceptes següents:

L'existència d'una aplicació que es diu Eduloc que és capaç de localitzar persones, edificis, objectes... mitjançant unes coordenades. Un bona dinàmica de grup podria ser utilitzar l'Eduloc com a eina per desenvolupar una gimcama dins de l'escola on els alumnes aprendrien la geografia pel seu compte tal i com les nostres companyes van fer amb la resta de nosaltres.

Cal tenir present que no sempre es pot tenir un resultat acurat de la geolocalització ja que existeixen diversos factors que la fan inexacte, com podria ser la senyal de cobertura.

Respecte l'exposició referent a la gamificació. És un concepte que ja coneixia i es basa en l'aprenentatge dels alumnes mitjançant els jocs.

Tal i com va esdevenir la dinàmica que ens van proposar aquest gruu crec que a través de la gammificació es pot propiciar una manera dinàmica d'aprendre que pot ser molt motivadora per als alumnes. És molt important tenir clar l'objectiu de l'activitat per tal de desenvolupar-la de manera clara i agradable per als alumnes.

Un dels altres apectes que destacaria de l'activitat que hem portat a terme és el fet d'utilitzar materials diferents per tal d'ambientar diverses aules, ja que crec i segons diuen les companyes,facilita que els alumnes aprenguin a través de la manipulació fent-los conscients del seu procés d'aprenentatge.


L'exposició sobre l'assatjement escolar va ser la que va fer el meu grup i aquestes són les conclusions que en trec:

- Hem de ser conscients que les TIC poden ser una eina beneficiosa per als alumnes. Com a exemple, hem proposat diveserses eines fiables gràcies a les quals no és necessari trobar-nos en la situació conflictiva per tal de detectar i prevenir l'abús escolar.

- La nostra dinàmica de l'inici ens ha fet veure com de fàcil és crear conflictes a través de les TIC. No ens esparàvem que en una activitat de classe de varis minuts es puguessin generar les reaccions que hem vist ens els companys. 

- M'agradaria deixar constància d'una de les millor aplicacions que hem congut al fer aquest treball com és la de BuddyTool. Aquesta aplicació et permet fer un esquema general segons diverses categories i rols que pugui haver-hi a la classe, a més, et fa una idea de les afinitats de cada nen amb cada nen de l'aula. Al voler baixar l'aplicació ens vam trobar amb bastabtes dificultats ja que és una aplicació molt segura i restringida si no s'aseguren que qui l'utilitzi en fa un bon ús. Crec que aquesta plicacion que he cngut m'han fet ser més concient sobre la importància de prevenir l'abús i no haver-lo de tractar un cop ja s'hagi fet.



Com a final, m'agradria que veiéssiu un vídeo que vam projectar a les companyes perquè se n'adonsessin de la realitat actual a moltes escoles arreu del país.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada