Durant les pràctiques hem hagut de preguntar i descobrir de quina manera utilitzaven a la nostra escola de pràctiques el Pla Tac de centre.
Per fer-ho vaig fer una entrevista a l'encarregat informàric i responsable del Pla Tac del centre a tots els cursos.
Aquestes van ser les preguntes i el que em van respondre:
(Teniu Pla TAC? Des de quan està en funcionament?
Qui s’encarrega d’aquest Pla? De revisar que es compleixi i de reformular-lo?
Com funciona aquest Pla? És present a tots els cursos de primària?
Quines tecnologies utilitza?)
Entrevista del Pla TAC a la meva escola de pràctiques:
- Teniu Pla TAC a l’escola? (Pla de tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement)
Si, calia equipar en primer lloc l'Escola, van introduir-se les PDI l'any 2008-10, posteriorment el curs 2010-11els armaris de portàtils i el GV (moodle), el curs 2012-13 va iniciar-se la Robòtica i es van substituir les PDI per TV. El curs 2014-15 va comprar-se una impressora 3D. Aquest curs s'han incorporat robots a Educació Infantil. Actualment tots els alumnes des de 5e de Primària fins a 2n de Batxillerat porten el seu dispositiu i el altres poden utilitzar els armaris d'ipads i portàtils disponibles a l'escola.
- Com s’utilitza aquest pla dins el centre? Per a què serveix?
El pla es coordina setmanalment mitjançant els Caps de Departament de les diferents Competències, aplicant les possibilitats que ofereix transversalment en les diferents matèries.
- Quina relació hi ha entre el Pla TAC i l’ús dels Ipads a les aules? Què es pretén?
Donar transparència als dispositius i que els coneixements i l'intercanvi d'informació puguin fluir sense problemes.
- Tots els mestres de l’escola (o la majoria) tenen formació i /o la segueixen reben?
Tenen formació i la segueixen reben.
- Sobre l’ús de les TIC i el Pla TAC de l’escola? Com se’ls forma?
Setmanalment s'imparteixen les "Pastilles TIC", compartint coneixements entre els companys del Claustre.
- Hi ha una avaluació a través d’aquest Pla de manera periòdica?
Anual mitjançant consultes als companys i Departaments.
- Es treballa a través del Pla TAC i s’atenen les dificultats d’aprenentatge en alguns alumnes?
Si coordinades amb el DOP.
- Quins objectius teniu com a escola envers aquest pla o altres?
Adaptar currículums i aportar transparència a l'ús dels mitjans tecnològics.
- Com s’organitza aquest pla? Currículum, pedagogia de l’escola, organització general...?
Com he comentat abans,mitjançant reunions setmanals dels Caps de Departament que posteriorment coordinen amb els seus equips.
Reflexió final:
Per tan, crec que pel que he pogut observar directament durant les classes i durant tot el període de pràctiques, en el funcionament del centre, les TIC i el Pla TAC estan integrats de manera significativa en tots els aprenentatges que fan els infants. L'ús de l'Ipad, integrat de manera progressiva en els cursos de primària, facilita la gestió de documents, applicacions, responsabilitats dels alumnes...
En definitiva, és un recurs en el qual l'escola hi ha confiat i ha sabut conèixer per poder-la integrar de manera adequada i com a una eina útil a través de la qual els infants aprenen diversos conceptes d'una manera molt més autònoma i responsable. Com es veu en l'entrevista, el centre fa un sguiment i es rennova constament en l'ús de les TIC mitjanánt el Pla TAC, i per tant, podem dir que es tracta d'una escola que ha obtat i ha treballat l'ús de les TIC com a eina fonamental i bàsica per el dia dia a l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada