dilluns, 24 d’abril del 2017

9. Creació de materials didàctics i recursos per a l'aprenentatge autònom!

Bon dia,

Avui el professor de l'assignatura TIC ens ha explicat a través d'una flipped classroom cm determinades aplicacions ens ajuden a preveure i promoure el treball autònom de l'alumne.

Per exemple, una d'elles era l'Educreations en la qual a través d'un vídeo editat en imatge i so pel mateix professor, se'ns explicava un contingut específic com les fraccions d'un nombre mixte. Dues aplicacions més que s'assemblen a aquesta són el Movenote i Lensoocreate. A més a més, hi ha altres aplicacions pensades més per a una treball autònom del mateix mestre per poder vídeos ja pensjats que ens serveixin per explicar a classe. Algunes d'aquestes són Edpuzzle, VídeoAnt i Vídeonot.es. També tenim més aplicacions que s'utilitzen com a material per poder fer la posada en comú a classe a través del treball autònom del nen davant un contingut. Una de les aplicacions més conegudes és Kahoot, ja que és molt fàcil de treballar i motiva als infants en una mena de competició molt interactiva i participativa. Altres aplicacions són Mentimeter i Google Forms.

La tasca a fer per tant ha estat:
Per parelles, triar un d'aquests programes i un contingut específic de primària a treballar. En el meu cas i el de la meva companya, la Marta, hem triat l'Edpuzzle per treballar la divisió de dues xifres. Després hem hagut de crear un producte concret i compartir-lo amb la resta del grup  i així poder fer la tasca demanada per penjar i compartir amb el professor.






Com ho hem fet?


Hem triat l'aplicació d'Edpuzzle i una de nosaltres s'ha hagut de registrar en l'aplicació, cosa que es por fer accedint amb el teu compre de google que ja tenim creat per la mateixa Universitat. Un cop hem entrar hem escollit un vídeo que prèviament hem visualitzat sobre una explicació d'una profesora a través d'un vídeo sobre la divisó de dues xifres. Hem vist que dins l'aplicació ens facilitava aquesta cerca del vídeo, buscant la paraula clau o inserint el mateix codi URL del youtube. Un cop l'hem inserit hem pogut editar-lo fàcilment. Aquí teniu els passos a seguir per poder crear el vídeo.

1. Primer hem possat el nom en aquest cas o inserit l'URL del vídeo buscat en una altra aplicació. Com podeu veure hem triat el primer que surt.


2. Al clicar el vídeo directament et deixa editar-lo. En aquesta fotografia podeu veure com hi ha la possibilitat de gravar la teva veu perquè mentre esdevé el vídeo els alumnes t'escoltin a tu en algun moment determinat.



3. El que nosaltres hem fet és seleccionar l'opció de "Quiz", en la qual arribat un punt del vídeo, aquest es para i a l'alumne li surt una pregunta que ha de respondre per poder seguir veient l'exercici.


4. Aquí l'exemple de com posar la pregunta.



 5. Així mateix, escrivim la resposta correcte que haurà d'escriure l'alumne, aproximadament semblant a les paraules del mestre.


6. Un cop ja hem posat totes les preguntes si notes de veu en els moments que volguem del vídeo, el qual s'atura esperant la resposta per poder continuar, guardem el vídeo i decidim, en aquest cas, que els alumnes no podran anar directament a les preguntes sense veure el vídeo sencer i amb l'ordre adequat. (Seleccionar "Prevent Skipping")


7. Un cop fet, compartim el vídeo inserint directament el codi ORL que ens facilita l'aplicació perquè directament l'enviem a l'alumnat i aquest el pugui realitzar.


8. Per finalitzar cal dir que la mestra pot veure qui ha realitzat la tasca, quantes preguntes ha respòs i la seva avaluació, i si l'alumne l'ha vist sencer o no.

Aquí us deixo el nostre material didàctic que hem creat amb l'aplicació. Podeu veure des del rol de l'alumne com es realitza l'exercici:


Reflexió final:

Per a mi, crec que ha estat una de les sessions en les que he aprés més com a futura mestre i de la qual en faré servir de ben segur una d'aquestes aplicacions perquè he vist realment el gran recurs del que disposem i la gran facilitat que té l'utilitzar-ho. En aquesta era digital tot mestre ha de ser conscient de la gran quantitat de recursos que les TIC ens ofereix i no tenir por a utilitzar-les. Hem de ser competents en les noves eines que ens ofereix Internet. Hem d'aprofitar-ho!



En les següents entrades hi haurà una que tractarà sobre la meva experiència provant cinc d'aquest productes creats per altres companyes de la classe,  així poder veure la diversitat d'aquest recursos i comentar-los en aquest blog.

Gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada