El dijous passat, dia 20 d'abril, vam estar parlant sobre un problema real que té relació amb un desbordament que ens provoca la gran quantitat d’informació que hi ha a Internet. Quan fem una cerca i trobem moltes Webs, blocs, Apps i això comporta que dediquem una bona estona a anar entrant a cada font d’informació i anar triant les que creiem que si serveixen i les que no.
Com podem fer perquè això sigui més fàcil i segur?
A Google, per exemple, tenim els marcadors que ens informen de les pàgines més visitades per part nostra i ens enregistra i ens dóna la possibilitat d’ordenar tota aquesta informació per facilitar el trobar qualsevol pàgina que haguem buscat en un moment determinat.
La tasca que hem fet avui a classe és:
La creació d’un espai on hi hagi pàgines webs que ens interessi i que ho poguem d'organitzar nosaltres mateixes.
Com he dit abans, a través de la Webstore (app de Google) se'ns facilita la recerca de qualsevol aplicació que ens ofereix. La mateixa aplicació de Google està organitzada segons el tipus d’aplicació que vols trobar:categories, temes, jocs… A més a més, la gent que busca això pot puntuar la mateixa aplicació que ho facilita i així ja podem veure si ens interessa a nosaltres.
Un dels criteris queb he de teir en compte fer fer la tasca, i per mi el més rellevant després d'haver-la dut a terme, és pensar com organitzar tota aquesta informació dins una web creada, o blog, o el recurs que haguem triat. El professor ens ha contextualitzat un exemple en una escola. Per fer-ho ens centravem en els soberts de sucre i cada alumne tenia una fitxa per organitzar-los, per exemple: gr, bars on han estan trobats, marques..., i així ja està pensada la manera d'porganityzar tota aquesta informació sobre el tema tractat, els sobrets de sucre.
La tasca que hem fet avui a classe és:
La creació d’un espai on hi hagi pàgines webs que ens interessi i que ho poguem d'organitzar nosaltres mateixes.
Com he dit abans, a través de la Webstore (app de Google) se'ns facilita la recerca de qualsevol aplicació que ens ofereix. La mateixa aplicació de Google està organitzada segons el tipus d’aplicació que vols trobar:categories, temes, jocs… A més a més, la gent que busca això pot puntuar la mateixa aplicació que ho facilita i així ja podem veure si ens interessa a nosaltres.
Un dels criteris queb he de teir en compte fer fer la tasca, i per mi el més rellevant després d'haver-la dut a terme, és pensar com organitzar tota aquesta informació dins una web creada, o blog, o el recurs que haguem triat. El professor ens ha contextualitzat un exemple en una escola. Per fer-ho ens centravem en els soberts de sucre i cada alumne tenia una fitxa per organitzar-los, per exemple: gr, bars on han estan trobats, marques..., i així ja està pensada la manera d'porganityzar tota aquesta informació sobre el tema tractat, els sobrets de sucre.
Penso que és una activitat molt motivadora pels infants i alhora els fa pensar de manera individual i col·lectiva com organitzar la informació, ja sigui per una finalitat real com era aquesta amb els sobrets, o per qualsvol altra tasca del dia a dia que impliqui l'organització. I a més a més, tenint en compte als altres, ja que implica possar-se en la pell de l'usuari i pensar en què és el que vol buscar aquest i de quina manera més fàcil ho pot fer. A continuació segueixo explicant l'exemple.
Aquests nens també feien el treball de pensar en com jugar amb aquesta informació, i llavors veien que calia fer més apartats per cercar en relació al sucre.
Aquests nens també feien el treball de pensar en com jugar amb aquesta informació, i llavors veien que calia fer més apartats per cercar en relació al sucre.
Nosaltres, en grup, hem de decidir quins recursos digitals útils per a l’escola volem organitzar/trobar, per fer aquest joc. Hem de crear una pàgina web on hi hagi recursos pels infants.
Passos: definir quins camps d’informació creiem que serien útils per una base de dades, un recurs útil per a una escola (7,8 camps) → organitzar La segona part és pensar com ho fem, quines eines tenim per poder classificar, per poder fer qualsevol consulta.
Passos: definir quins camps d’informació creiem que serien útils per una base de dades, un recurs útil per a una escola (7,8 camps) → organitzar La segona part és pensar com ho fem, quines eines tenim per poder classificar, per poder fer qualsevol consulta.
Aquí us deixo l'enllaç d'un document dirve on s'explica el recurs que vam utilitzar (Cistell d'històries audiovisuals), creat per facilitar a mestres, alumne i famílies la recerca de pel·lícules, contes, i sèries amb un fi educatiu de manera més segura i sobretot àgil. El més impornatnt és el procés que vam seguir i com ho vam pensar. Al final del document hi ha una reflexió final de grup que crec molt interessant.
Fins la següent sessió,
Gràcies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada